onsdag 29 april 2009

Tre Kronor gjorde det igen

Jag kom in till TV-soffan efter ett svettigt yogapass och kunde konstatera att Tre Kronor låg under mot USA med 2-5 i gruppfinalen i årets hockey-VM. Av matchen återstod bara 9 minuter. För Er som har lite hockeyhistoria vet att Tre Kronor har haft två tidigare magiska VM-matcher mot de finska lejonen där man vänt 2-5 underläge i slutminuterna till seger med 6-5.
Jag kan inte säga att jag satt och väntade på en vändning men när Sverige gjorde 3-5 och 4-5 inom 2 minuter så lutade jag mig faktiskt lite längre fram mot TVn och höjde ljudet 2 streck. 7 minuter kvar... Match igen.
Tro det eller ej men kvitteringen kom som ett brev på posten och i förlängningen stod USA som fastfrusna vändkors när Huselius sprätter in 6-5.
Från förtvivlan till studsande glädje på 10 minuter. Tjoohoo!

Själv sitter man kvar och tittar på intervjuerna efter matchen. Jösses vad unga grabbarna är... Inga spelare i laget som är födda -67 längre. Tur att det finns yoga!

"Ett gott omdöme beror på erfarenhet, och erfarenhet den får man på grund av dåligt omdöme." - B. Le Pater

Heja Sverige!
/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar