torsdag 1 oktober 2009

Fin under


Där ligger de. Ensamma i botten på kalsonglådan. De urtvättade och omoderna "myskalsongerna" som av någon anledning inte hamnat i runda arkivet. En snabb blick in mot tvättkorgen vittnar om omprioritering senaste tiden. Alla snygga kalsonger av märkena Calvin Klein, Björn Borg och Quicksilver behöver ett möte med Via.

Nu kommer jag ihåg varför jag skonade detta gråa Jockey-par i förra sorteringsrundan. Kan vara bra att ha om alla andra är i tvätten! Det var så jag tänkte. Just nu en räddning men bara kortsiktigt - till imorgon.
Myskallingarna är inte bara urtvättade och omoderna de är dessutom slappa i resåren och 2 nummer för stora. Då bortser jag från det lilla, lilla hålet i grenen som ger tilluft. Känner mig som Spike i "Notting Hill" när jag framför spegeln, på alla sätt försöker få dem att sitta uppe. Shit! Tänk om jag krockar och hamnar på akuten. Sjuksköterskorna kommer att garva ihjäl sig om de ser dessa reliker från en svunnen tid. Tror att de är minst 15 år gamla.
Kan dock inte förmå mig att ta ett par från tvättkorgen. Gula fram och bruna bak. Mottot är "Hel, ren och funktionsduglig!"

I min familj är det bara jag som är kille vilket utesluter lån av underkläder. Nu skrattar jag faktiskt när jag tänker på "akutscenen" om jag hade haft ett par spetstrosor under jeansen, ha, ha! De som jobbar på akuten får nog se ett och annat.
Fick en mankini (Borat-badbyxor) av min kollega förra julen......nej!! Det är inget alternativ.
Sjukskrivning? Nej, för radikalt!

Jag tvingar på mig jeansen och känner hur det knölar i midjan. Laddar tvättmaskinen innan jag går hemifrån. En dag går väl bra. Imorgon skall myskallingarna i sopen.

Sitter i bilen och småmyser med Morgonpasset i P3 på väg till jobbet när min telefon piper till. Jag har för vana att ställa in kalendern med signaler för viktiga händelser. Glömsk.
Lyfter upp luren och klickar fram kalendern: "Stor läkarundersökning, 9.00".......

"Den som mister huvudet bryr sig inte längre om håret." - Nikita Chrustjov

//Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar