lördag 24 oktober 2009

Våldtagen av myndigheterna

Jag har levt som en god medborgare i drygt 40 år. Jag betalar (privat och via mina bolag) hundratusentals kronor i skatt årligen. Jag har direkt och indirekt varit med att skapa 400 nya jobb i Södra Sverige de senaste 6 åren. Jag ser mig själv som en person som har en rimligt hög moral. Okej, jag har 2 fortkörningar och 6 p-böter sedan 2001, men i det stora hela ett snövitt samvete. Trots detta eller kanske PÅ GRUND AV DETTA - så ser jag en tendens att jag förföljs mer och mer av staten i form av enskilda tjänstemäns myndighetsutövning.

En myndighet inrättas (vi har över 500 av dessa inrättningar) för att utföra uppgifter mot den enskilda medborgaren som staten eller kommunen beslutat, vilket betyder att tjänstemän utövar med egen godtycklighet det offentligas maktbefogenheter i förhållande till den enskilda människan. Här råder inte en glasklar regel- eller lagtolkning utan här råder tjänstemannens bedömning av situationen. Det är inte förrän en fråga eller tvist når högre rättsinstanser som medborgaren för sin sak prövad av professionella lagmän. Ett gigantiskt slöseri med allmänna medel!!

Om en person mot sin vilja och mot rådande rättspraxis blir illa behandlad så definieras detta som våldtäkt! Men när det gäller myndigeter och deras tjänstemän så verkar det inte finns några regler. Nej, låt avundsjuka och nepotism styra!! Det är vad som sker i Sverige idag. Grova brottslingar blir behandlade med dalt och återställningsprogram - entreprenörer blir jagade som dödsdömda fångar av exekutionsplutoner. Med stöd av invecklade skattesystem och regler som borde vara förpassade sedan länge, har man utsett samhällets fiender #1 - företagarna.

Grundregeln är enkel, alla pengar tillhör staten - därefter återlämnas ett stöd till medborgarna i form av väl kontrollerade statsbidrag (löner eller pensioner). Alla pengar skall dessförinnan ha passerat statens och/eller myndigheternas armar ett antal gånger så att allt noga kontrolleras och ingen får ut mer bidrag än någon annan. Staten skall styra dessa utbetalning till 100%. OM någon går utanför ramen och OM det dessutom är ett lagligt förfarande (för det finns många sådana sätt) så blir man automatiskt förklarad som brottsling och granskad ända in på skinnet. Hur kan annars deklarationsblanketten vara så in i helvete noggrannt fördefinierad. Alla detaljer om ens förvärvsliv finns där på pränt vilket innebär att det som skall fyllas i för hand INTE är tillåtet.... Har ingen reagerat på detta?? Eller tänker alla hjärntvättade medborgare att - "Det är ju skitbra att allt finns med i deklarationen för då behöver jag ju inte göra någon mer än att signera!!" Snart kan väl länsstyrelsen signera till oss oxå!!!!!

Idag lever vi inte i små Socknar utan i ett globalt samhälle där handel med tjänster, varor och värdepapper sker i realtid via internet samtidigt som vi numera kan titulera oss Europamedborgare. Tyvärr har inte de gängse systemen följt med. Jag får gåshud och funderar på hur länge det dröjer innan mitt motstånd oxå försvinner och jag kapitulerar till de hjärndödas värld. Matrix!

"Låt människor tro att de styr och de kommer att låta sig styras." - William Penn

//Håkan (en bitter jävel med åsikter från en utdöende art)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar