lördag 2 januari 2010

Minnen och förväntningar


Raketernas färgade eldkulor sprids över ett iskallt himlavalv och förkunnar att ett nytt år är på ingång. 2009 har avslutats med en sprakande middag med bl a älgfilé och vit chokladmousse på menyn. 2010 inleddes med skumpa och raketer!!

2009 var baksmällans år. Världsekonomin inledde sin återhämtning efter århundradets krasch, fotbollslandslaget missade att kvalificera sig till VM och Anna Anka kröp fram ur ett hål i marken och förkunnade att alla kvinnor borde ge sin man en avsugning på morgonen för att behaga och tillfredsställa. Konstigt då att hennes man, som just nu slängt ut henne, enligt egen utsaga aldrig själv fått denna behandling.
2009 var oxå året då Vasaloppet avklarades och vår yngsta (och sista) dotter lämnade dagis. Milstolpar!

I dagens SDS kunde man rösta fram århundradets startelva i MFF. Mitt val föll på följande spelare:
Janne Möller (mv), Roy Andersson (b), Patrik Andersson (b), Krister Kristensson (b), Ingemar Erlandsson (b), Bosse Larsson (mf), Jonas Thern (mf), Stefan Schwartz (mf), Staffan Tapper (mf), Tore Cervin (f) och Calle Palmér (f).

Nu fylls alla medier med listor där årets, årtiondets eller århundradets personligheter skall röstas fram. Jag nöjer mig med MFF. Stackars T Woods som lyckas radera 10 år av obruten framgång inom golf och privatliv på årets sista veckor.

Jag tittar framåt. Julen skall städas ut, Redhawks skall kvala till elitserien och jag fyller 43. Kylan har fått ett rejält grepp om oss och alla klimatdiskussioner har kylts ner tillfälligt. SAAB går i graven om en vecka och Volvo blir kinesiskt. Förändringar och förväntningar fyller oss nu när ett nytt år ligger ovikt. Känns som att det blir en pånyttfödelse varje år i januari.

Mitt mål blir att göra minst ett inlägg i veckan på bloggen (47 st i fjor).
Välkommen till det nya året!

"Genom att acceptera verkligheten vinner du kraft." - Kinesiskt ordspråk

//Håkan

1 kommentar: