lördag 19 september 2009

Att vara sig själv eller inte...


Vi träffades på Kramers hörna 1994. Jag hade kommit tidigt och var på väg att gå hem. Bakis sedan kvällen innan då Ouzon och souvlakispetten hade förtärts på restaurang Aten. Hon kom sent - min blivande fru, Lotta. Lotta hade haft en tjejkväll i Bacchus tecken. Väl förfriskade trängde de sig in genom entrén samtidigt som jag försökte tränga mig ut. Blickar möttes!

"- Hon där, skall föda mina barn!" sa jag till min kompis och nickade i riktning mot denna brunögda och självsäkra skönhet som stod i dörren.

Vi har nu varit gifta i 12 år och har 3 underbara flickor. Vägen hit har kantats av många äventyr och minnen. Ett av dessa kom på tal häromdagen och skall nu delas med Er.

Tre dagar efter den magiska kvällen på Kramers hörna, som för övrigt stängde två veckor senare, satt vi, Lotta och jag, i hennes tvåa på Fabriksgatan i Malmö. Allting kändes spännande och förälskelsen var ett faktum. Vi hade dock båda långa förhållande bakom oss och åldern närmade sig 30-strecket. Dessa faktum gjorde att vi nu vände ut och in på varandra i det syftet att ta reda på om vi verkligen var rätt för varandra. Låter lite osexigt och ingenjösmässigt men det var faktiskt så det gick till. Ingen av oss var villig att lägga 5 år i kärleksrus på att komma på att vi inte passade ihop. Allt diskuterades. ALLT!
Tidigare förhållanden, humor, politik, intressen och fysiska defekter.... Och det är här jag kanske undanhöll lite av sanningen....eller...

Följande står att läsa:

Flatulens är ett utsläpp av en blandning gaser ur ändtarmen. Denna blandning består till största del av kvävgas.Metangas och vätgas finns också med i utsläppet och till skillnad från kvävgas är dessa antändningsbara (avtändningsbara...ha, ha, ha - min kommentar) - vilket gör att även flatulensen är antändningsbar. Flatulens uppstår då anus utsätts för tryck. En flatulens uppstår i tarmarna, främst under jäsning av mat. Det karakteristiska ljudet betingas av att ringmuskeln och i vissa fall skinkorna vibrerar. På grund av att flatulensen ofta innehåller små mängder svavelhaltiga gaser, till exempel svavelväte, upplevs lukten ofta som en odör.

Det uppfattas i många kulturer som pinsamt att flatulera (släppa sig), och det är ofta tabu. Fenomenet används också flitigt av komiker, vilket av vissa människor upplevs som dålig eller omogen humor.

Detta skall dock INTE inte förväxlas med:
Vaginalflatulens innebär att luft släpps ut genom slidan, till exempel under samlag, ackompanjerat av ett ljud liknande det som uppstår vid vanlig (anal) flatulens.

Ja, eftersom jag inte är komiker och uppväxt i ett Lutheranskt hem (nåja), så kändes det som att en grabbig inledning på vårt kommande förhållande inte var rätt. Därför, beslut! Inga högljudda gasutsläpp i hennes närvaro. Till en början i alla fall.

Som vuxen människa har man en produktion av gaser som uppgår till ca:11 liter per dygn. Ja, du läste rätt! Enligt Illustrerad Vetenskap är vi konstruerade att producera 9-11 liter gas per dygn. Ungefär 2-4 liter av dessa kommer ut som pruttar medan resten vädras ut genom huden och via lungorna. Nu vet jag varför vissa har dålig andedräkt.....

Beslutet var taget men metoden för totalt pruttstopp var inte helt enkelt med tanke på den produktion som faktiskt finns. Att ändra kosten hade ju ingen inverkan, det visste jag sedan innan.
Under kortare samvaro kan ju metoden "att hålla sig" fungera. När man efter en kväll i myssoffan med Lotta sätter sig i bilen och åker hemåt i sin ensamhet har magen svällt ut till en väderballong och ganska snart fyllt bilen av odörer. Känner ni igen det??? Dock inte hållbart i längden.

Hälsokost. Mina steg gick till en hälsokostbutik på Caroli. Botmedlet mot uppsvälld mage heter Multipretten. En om dagen neutraliserar jäsningen i tarmen. Botad (om man nu ser det som en sjukdom). Mina första 8-10 månader i kärleksrus hölls i schack med Multipretten. Gasfritt!! Det är kärlek, det!!

Succesivt återgick jag sedan till normalläge. Vi är fortfarande gifta även om Lotta ibland önskar att jag återinför Multipretten igen! Vi är olika men jag kallar det för jämkning!
Efter 12 års äktenskap VET jag nu att vi är lika och att gas i magen inte bara är en manlig egenskap. Skillnaden är bara att för en kvinna är det en restprodukt av matsmältningen och för en man är det en outsinlig källa till glädje!!

Såhär gör en man:
1. Går naken genom huset till duschen. Möter frun på vägen dit, visar stolt upp sin penis och skriker som en elefant.

2. Ställer sig framför spegeln och drar in magen. Granskar storleken på sin penis, drar i den lite, kliar sig på pungen och luktar sen på fingrarna.

3. Ställer sig i duschen. Använder ALDRIG tvättlapp.

4. Pruttar rejält och bryter ihop av skratt eftersom det ekade så häftigt i badrummet.

5. Lugnar ner sig lite men bryter ihop av skratt igen när pruttlukten når näsan. Stolthet!

6. Tvättar rumpan med tvålen och lämnar avsiktligt lite hår kvar på tvålen.

7. Tvättar håret med schampo men ALDRIG balsam.

8. Pissar i duschens avlopp!

9. Duschar klart och går ur. Torkar sig snabbt och hårt.

10. Tittar sig i spegeln igen, spänner sina muskler och granska återigen storleken på sin penis.

11. Går mot garderoben, möter frun, sliter av sig handduken och visar sin penis och skriker som en elefant.

12. Slänger den våta handduken på sängen och glömmer den där.

Som sagt - vi är olika!

"Lycka är en illusion; endast lidande är verkligt." - Voltaire

//Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar